Ze zkušenosti ví, že tamní zákazníci tento parametr zahrnují už do výběrových řízení. „Cena není jediným kritériem pro výběr dodavatele,“ potvrzuje Prošková. Vnímá přístup své firmy jako konkurenční výhodu, protože ho zvolila včas.
Podobnou zkušenost má i společnost Eurowag, která svými technologiemi zjednodušuje fungování firem v silniční dopravě napříč Evropou. „Udržitelnost je tím, čím se Eurowag liší od ostatních. Zajišťuje nám, že jsme byznysově i vnitřním fungováním připraveni na budoucnost,“ říká zakladatel a generální ředitel Martin Vohánka. Přidává další aspekt – tento přístup pomáhá firmě snáze lákat talentované zaměstnance, investory.
A samozřejmě zákazníky. „Otevírají se nám dveře k těm největším a nejkonzervativnějším, jako jsou dopravní firmy nebo výrobci kamionů, kteří nás přizvali ke spolupráci díky naší nabídce dekarbonizačních řešení. Vidí, že to myslíme vážně, a mohou na nás vsadit i do budoucna,“ potvrzuje Vohánka.
Jeho příklad z oboru podnikání, kde je snižování emisí a zavádění alternativních nízkouhlíkových paliv velkým tématem. Vohánka zmiňuje například hydrogenovaný rostlinný olej nebo bioLNG. Firma navíc vyvíjí produkty zvyšující efektivitu činnosti jejích zákazníků, včetně navigací, které vedou řidiče po ekologičtějších trasách.