Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy využití webu a podpory našeho marketingového úsilí. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.

Týdeník Ekonom: Udržitelnost na trhu nově rozdává karty, firmy na ní mohou vydělat

S rostoucím tlakem na využívání obnovitelných zdrojů energie, snižování uhlíkové stopy a také s rostoucími nároky klientů a obchodních partnerů na udržitelné produkty může ten, kdo se těmto změnám brání, nakonec prodělat. „Naši hlavní zákazníci jsou velmi orientovaní na udržitelnost. Připravujeme pro ně například analýzu uhlíkové stopy jejich produktů na denní bázi,“ říká Iva Prošková, manažerka udržitelnosti a systémové kvality v EDS Group, pod kterou spadají dvě tiskárny dodávající služby především na německý a západní trh.

Ze zkušenosti ví, že tamní zákazníci tento parametr zahrnují už do výběrových řízení. „Cena není jediným kritériem pro výběr dodavatele,“ potvrzuje Prošková. Vnímá přístup své firmy jako konkurenční výhodu, protože ho zvolila včas.

Podobnou zkušenost má i společnost Eurowag, která svými technologiemi zjednodušuje fungování firem v silniční dopravě napříč Evropou. „Udržitelnost je tím, čím se Eurowag liší od ostatních. Zajišťuje nám, že jsme byznysově i vnitřním fungováním připraveni na budoucnost,“ říká zakladatel a generální ředitel Martin Vohánka. Přidává další aspekt – tento přístup pomáhá firmě snáze lákat talentované zaměstnance, investory.

A samozřejmě zákazníky. „Otevírají se nám dveře k těm největším a nejkonzervativnějším, jako jsou dopravní firmy nebo výrobci kamionů, kteří nás přizvali ke spolupráci díky naší nabídce dekarbonizačních řešení. Vidí, že to myslíme vážně, a mohou na nás vsadit i do budoucna,“ potvrzuje Vohánka.

Jeho příklad z oboru podnikání, kde je snižování emisí a zavádění alternativních nízkouhlíkových paliv velkým tématem. Vohánka zmiňuje například hydrogenovaný rostlinný olej nebo bioLNG. Firma navíc vyvíjí produkty zvyšující efektivitu činnosti jejích zákazníků, včetně navigací, které vedou řidiče po ekologičtějších trasách.

>>> Více v týdeníku Ekonom

Zpět na úvodVšechny aktuality